Tonje på eventyr: New York

Hei, alle dere i FFMU! Håper dere alle sammen har hatt en fin sommer! Min sommer har vært veldig innholdsrik og jeg har opplevd utrolig mye! Dette blogginnlegget kommer til å handle om New York-turen min. Turen var en veldig spontan tur som vi bestilte omtrent en måned før avreise. Jeg og to assistenter som har blitt gode venner bestilte denne turen klokken 2 om natten. Vi tenkte at vi lever kun en gang og hadde lyst til å oppleve noe stort før begge to flyttet for å studere.

Dagen etter at jeg var ferdig med muntlig historieeksamen satte vi oss på flyet til New York direkte fra Gardermoen. Dette var min første lange flytur uten mine foreldre. Flyturen var på åtte lange timer, men det gikk utrolig bra og vi landet alle sammen trygge. Vi fikk god hjelp på flyplassen og satte oss i taxi til leiligheten vi hadde leid i New Jersey. Vi kom sent på kvelden og vi la oss derfor med engang vi ankom leiligheten.

Neste dag sto vi opp og ble overrasket over alle de utrolig høye bygningene. Vi bodde i 9. etasje, men bygningen hadde 40 etasjer og bassenget var i 8. etasje. Her var vi den første dagen og slappet av etter den lange turen. Litt utpå kvelden gikk vi rundt i området og så oss om. Vi bodde ett minutt fra matbutikken og fem minutter fra et kjempestort kjøpesenter. Vi var på dette kjøpesenteret to dager da vi likte oss godt her. Kjøpesenter hadde et godt utvalg av kjente butikker og det vi syntes var deilig var å slippe alle menneskene som var i den store byen New York, selv om dette også var en spennende og overveldende opplevelse.

Noen dager etter kom min gode venninne Savhanna som jeg ikke hadde sett på et helt år! Hun hadde tatt toget fra en liten småby i Virginia sammen med hennes 50 år gamle pappa og en assistent. Jeg og Savhanna har vært venner i flere år. Hun har samme sykdom og vi møttes for første gang i fjor sommer da jeg og familien min bodde en uke hos hennes familie i Virginia. Dette var veldig gøy og vi har siden holdt kontakten via sosiale medier.

Foreldrene til Savanna overrasket henne med denne turen en uke i forveien. New York har alltid vært hennes største drøm og jeg synes det var gøy å få oppleve byen sammen med henne. Vi gjorde masse gøy sammen og var blant annet på Imagine Dragons-konsert på Madison Square Garden. Dette var en av de kuleste konsertene jeg har fått opplevd og det var utrolig å få være på en av verdens mest berømte konsertarenaer. Jeg og mine to venninner dro også opp til Empire State Building for å ta noen kule bilder i 82. etasje. Vi fikk komme forbi hele køen og følte oss som noen veldig viktige personer. Dette var litt stas. Jeg fikk også krysset ut “Piknik i Central Park” på bucket listen min og laget masse minner.

Alt i alt synes jeg at New York turen vår var en suksess og jeg gleder meg til å fortelle dere om mine neste reiser og eventyr!

Skrevet av Tonje

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg