Tonje på eventyr: Warszawa

I et tidligere blogginnlegg skrev jeg om min tur til New York, og for mange hadde en slik tur til Amerika vært mer enn nok, men for meg så var det bare en dag mellom min neste reise. Heldigvis hadde jeg pakket kofferten til Warszawa før jeg reiste til New York, så dagen ble brukt til å fortelle familien om turen til New York og bare lade opp til neste eventyr. 

Bkj4YKEAhFf

Warszawa turen ble bestilt noen uker etter at jeg begynte i ny klasse siste året på videregående. Jeg og venninnen min Celine, som nå er min bestevenninne, hadde lyst til å gjøre noe sammen denne sommeren, siden at vi hadde blitt så gode venner. Sammen bestemte vi oss for å reise – jeg, hun og ei venninne av oss. 

Bkj5rULg9Xd

Turen til Warszawa gikk smertefritt, selv om vi måtte mellomlande i Oslo. Fremme i Warszawa satte vi oss på toget som gikk direkte til leiligheten, og det var bare noen få hundre meter å gå fra togstasjonen til leiligheten. Leiligheten vi bodde i var utrolig stor og vi kunne alle trekke oss tilbake om vi følte for det. Første dagen gikk vi først for å kjøpe inn frokost og vi var alle overrasket over hvor billig det var. Det er alltid gøy å dra på tur når man har mulighet til å spare inn penger på mat og heller bruke det på shopping. 

De neste dagene brukte vi for det meste på å shoppe og vi var innom to store, flotte kjøpesentre og på et outlet. Vi kom oss til og fra med kollektivtrafikk, noe jeg synes fungerer sykt bra i denne byen og er noe av grunnen til at det er tredje gangen jeg er her. Selv om for det meste var på shopping oppleve vi å se den gamle delen av Warszawa. Her var det noe brostein, men det gikk ganske lett å komme seg frem, da de hadde laget et lite fortau for oss som sitter i rullestol. Fortauet fløt godt sammen med de vakre, gamle bygningene. Fint vær hadde vi også og sammen koste vi oss masse. På kveldene satt vi hjemme i leiligheten og planla hva vi skulle gjøre neste dag, mens vi spiste sjokolade og drakk kakao. 

Bkj42ZDAu5w

Jentetur til Warszawa ble en suksess og vi gleder oss til fremtidige reiser sammen! 

Følg med på bloggen for flere innlegg om Tonjes eventyr!

2 kommentarer
    1. Besøk i Warszawa er alltid en magisk opplevelsen 🙂 Unik blanding av forskjellige stiler av arkitektur og livlig atmosfære om sommer natt er det som jeg elsker. Om du har lyst å besøke min yndlings sted sjekk ut New Orleans Club.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg