“Skal bare” er ikke en unnskyldning!

Har du noen gang kjent på den lille følelsen av frustrasjon som kommer snikene når du skal på butikken eller gjøre et ærend og kommer kjørende med bil, blinker inn på den plassen reservert med den lille handikapplogoen – den samme logoen som er på det lille blå kortet som ligger der så fint i vindusruten i bilen din – og når du skal inn på den plassen, så står det allerede en bil der? En bil som ikke har det lille blå kortet, som du er så heldig å ha. Det er en såkalt “skal bare”-person. En “skal bare” en liten tur inn på butikken, eller “skal bare” inn og kjøpe en kaffe, og den plassen var ledig, fordi den var rett utenfor butikken eller kafeen, så det var lettvint. 

Tro meg, det er en følelse av frustrasjon jeg har kjent på så mange ganger. Og så mange ganger har jeg kommentert det, når jeg har tatt en “skal bare” i å stå på plassen, som jeg trenger fordi jeg faktisk har det kortet som viser at jeg har behov for den plassen. Ofte hjelper ikke sånne kommentarer, så symboler eller klistremerker er en mye bedre markering av den frustrasjonen mange av dere har kjent på. Hvis jeg bare hadde hatt et klistremerke som jeg kunne sette på den bilen nå, tenker du. Men finnes det? Og i så fall, hvor får man tak i det?

Da kan jeg endelig med stor stolthet fortelle deg at hjelpen er nær! Fordi vi har nemlig designet et lite klistremerke som du kan feste på den “skal bare”-bilen som står på plassen utenfor butikken. Vi selger nemlig disse klistremerkene til inntekt for Aktiv Uke for ungdom – sommerleiren vi arrangerer annethvert år, og som virkelig er sommerens store høydepunkt. 

Disse klistremerkene selges i pakker på 10 eller 20 stk. For pris, ta kontakt ved å sende en mail til FFMU(@)FFM.no

Livet blir garantert mye enklere og mer gøy når du har dette klistremerket å sette på de bilene som står på en HC-plass og som ikke skal stå der. “Skal bare” er ikke lenger en unnskyldning – du kan nemlig få 900 kroner i bot og det er sure penger å betale… 

Send oss en mail og få din pakke med klistremerker!

Skrevet av Ingebjørg Larsen Vogt

2 kommentarer
    1. Nesten genialt… fryktelig dumt å bli anmeldt for å ha ødelagt/ gjort hærværk på en annens eiendom, i dette tilfelle bil. Limrester av klistremerke på vindusrute ev på lakken, er ingen lur ide!
      Lag heller post-it lapper, gjerne laminerte hvis mulig? Selg så blokker med dette budskapet, som kan ligge i bilen. Postkort størrelse opp på lappene, som kan festes på et bilvindu man når. Såpass store lapper, vil være meget synlig for forbipasserende også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg