Tonje på eventyr: Krakow

Godt nyttår alle sammen! Jeg har selvfølgelig vært ute på et nytt eventyr, og denne gangen dro jeg til Krakow som er en by i Polen. Denne Polen turen gav jeg i bursdagsgave til mormoren min som fylte noe med 60 år i sommer. Sammen med mormor dro jeg og mamma avgårde og vi hadde en super tur!

Flyet til Krakow gikk veldig tidlig om morgenen så vi måtte kjøre hjemmefra klokken fire for å rekke flyet. Det var veldig tidlig men vi klarte det siden vi alle gledet oss så mye til å reise. Flyturen gikk veldig fint og framme i Krakow møtte vi verdens hyggeligste taxisjåfør. Han var veldig hjelpsom og kjørte oss til leiligheten vi hadde bestilt og hjalp oss med å snakke med han som eide leiligheten når heisen utenfor ikke fungerte. Heisen klarte de ikke å reparere men det var mulig å ta heisen fra parkeringsanlegget i stedet, noe som fungerte utmerket. Leiligheten var veldig stor og vi syntes det var helt fantastisk at vi fikk den til en så billig penge. Leiligheten lå litt utenfor byen men det gikk helt fint å bruke kollektivtransport inn til sentrum.

Første dagen gikk vi på shopping siden vi fant ut at de fleste dagene vi var der var helligdager. Jeg kjøpte noen få julepresanger men egentlig mest til meg selv. Polen er veldig billig hvis du skal shoppe og man kan få merkevarer til en mye billigere penge enn i Norge.

Selv om de fleste aktivitetene vi skulle gjøre hadde stengt klarte vi å kose oss fordi Krakow er en veldig fin og gammel by så det var veldig mye fint å se. Vi gikk blant annet inn i en kirke som var veldig fin og vi spiste pannekaker på et instagram vennlig sted. Selv om det var november gikk det fint ann å være ute med en lett jakke på, og vi var utrolig heldige med at det ikke regnet. Alt i alt hadde vi en fantastisk tur, og jeg tror mormor er veldig fornøyd med bursdagspresangen sin!

Selv om Krakow er en veldig gammel by så gikk det helt utmerket å reise hit med rullestol! Søstrene mine fikk Krakow tur til julegave så jeg kommer til å reise tilbake i løpet av året. 

Følg bloggen videre for å høre mer om Tonje sine eventyr!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg