Test ut Geocaching du også :-)

Sommeren er over og høsten er godt i gang. Høsten betyr ikke bare koselige kvelder inne under et godt og varmt pledd, den byr også på muligheter for å dra ut i naturen og oppleve nye ting. Derfor har jeg lyst til å introdusere deg for en ny aktivitet som lar seg gjøre på tross av fysiske hindringer. Nemlig en aktivitet som heter Geocaching. Geocaching ligner litt på en type orientering der du har hele verden som din lekeplass, bare at her følger du GPS koordinater fra en app på din mobiltelefon som vil guide deg frem til en spesifikk ting. Dette kan være alt fra en liten filmrulle som er gjemt i en stein rett utenfor døren din, eller det kan være en boks som forteller et eventyr relatert til området du befinner deg i. 

For å komme i gang med Geocaching laster du ned appen “C:geo” på telefonen din, oppretter en profil og så er du “good to go”. Da er det bare å gå utenfor døra sammen med assistenten din eller familie og lete høyt og lavt etter en Cach. Når du har funnet cachen må du skrive initialer eller kallenavn på lappen som ligger sammen med cachen for å vise at man har funnet den, eller så kan du loggføre funnet direkte på appen, det bestemmer du selv.

Selv har jeg akkurat begynt å gjøre det og jeg ble raskt bitt av basillen til å fortsette. Jeg fant en midt på Chania flyplass på Kreta når jeg var på ferie. 

 

Denne cachen gjemte seg under en steinplate som ble hintet til på appen. Det er ofte lagt ut hint og en veldig god beskrivelse av hvordan cachen ser ut eller hvor den befinner seg, men det krever litt leting, så ikke bli skuffet hvis du ikke finner en første gang du er ute å leter. Jeg snakker av erfaring når jeg sier at jeg har bommet mange ganger.  

For enda mer informasjon sjekk ut denne nettsiden: http://www.gcinfo.no. Her står alt du trenger å vite før du tar ut på din første tur. 

Så last ned appen, ta med deg en penn, og husk å ladde batteriet på rullestolen og telefon, og gi deg i vei:) 

Lykke til og god caching 🙂 

Hilsen 

Ingebjørg Larsen Vogt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg