Jula hos oss – del 2

Å, som vi gleder oss til jul! Vi i styret er i full julestemning og er helt klare for julefeiring.

Line:

Jeg har alltid vært glad i julen. Hele desember er virkelig en magisk tid, og i år har den vært ekstra spesiell for meg. Det er nemlig første julen med datteren min. Jeg hadde mange planer som kakebaking, julegaveshopping, julebesøk, se julefilmer og alle vanlige og koselige juleforberedelser. Men når både jeg, samboeren min og datteren vår ble syk midt i det hele, så ble det ikke tid til alt vi hadde planlagt. Det ble ikke tid til å bake alle julekakene jeg hadde tenkt til, julegavene ble bestilt på internett, og julebesøk får vi bruke romjulen til. Vi tilbrakte mye tid på sofaen når vi var syke, så vi fikk i alle fall sett mange julefilmer!

Så hva betyr julen for meg? Jeg elsker julen! Og tro det eller ei, jeg elsker julen mer i år enn jeg noen sinne har gjort før! Selv om ikke førjulstiden ble som planlagt, så er dette vår første jul som en familie, og det gjør at den alltid kommer til å være magisk for meg. Jeg ønsker dere en riktig god jul, og et godt nyttår!

Kine:

Jula er kanskje en av mine favoritt årstider. Med alt fra julesanger, pynt, god mat, lys, tradisjoner og ikke minst familie og venner. Jeg, som alle andre, har mine tradisjoner som må følges for å få den gode julestemninga. Noen vil kanskje si at jeg er litt vel streng med tanke på hva som er greit før 1. desember. Jeg er av typen som unngår alt som har med jul å gjøre før desember kommer. Ikke julebrus, pepperkaker eller klementiner før desember er på plass. Jeg sparer det så lenge jeg kan for da er jula ekstra kos når den først kommer.

I år kommer min jul til å bli litt annerledes enn tidligere år. Normalt sett bruker jeg å være hos mamma på julaften og i romjula, men i år har hun bestemt seg for å reise til Thailand uten meg! Så da var jeg nødt til å finne en ny tradisjon, som jeg (om jeg skal si det selv) har klart strålende! For i år skal jeg ha venne-jul sammen med noen gode venner. Vi er en gjeng venner hvor ingen ferier sammen med familien av forskjellige grunner, som skal være sammen hjemme hos meg i jula. Jeg har også invitert en kompis som jeg gikk på folkehøgskole sammen med, Amir, som kommer reisende fra Oslo for å ferie jul sammen med oss. Han kommer nå på torsdag og jeg gleder meg enormt! Derfor i skrivende stund er mitt hus ferdig pyntet til jul, noe som er veldig merkelig siden jeg normalt sett bruker å vente med alt til lille julaften. Dette er virkelig en jul for nye tradisjoner hos meg. Med julesanger i bakgrunnen og juletreet i all sin glans ønsker jeg dere alle en strålende jul!

Alina:

Mine juleforberedelser er ganske enkle, da jeg feirer julen hos mine foreldre, og dermed bare må tenke på å få kjøpt inn julegaver i tide og bestemme meg for hvilke finklær å pakke med meg.

Julegavene ble i all hovedsak påbegynt i november, og de siste ble kjøpt inn fredag 14. desember. Det er en ganske standard tidslinje for meg når det kommer til julegaveanskaffelse. Jeg har bare en gave som ikke er pakket inn ennå, og den skal jeg få nattevakten til å pakke inn i kveld når han kommer.

Klespakking har jeg ikke begynt på ennå, selv om jeg burde vært ferdig allerede. Men det blir som vanlig utsatt til siste øyeblikk; onsdag ettermiddag før jeg drar hjem.

Jeg feirer julen hjemme fordi det er kjipt å tilbringe julen alene, og alle assistentene mine har tatt fri uansett. Jeg tilbringer stort sett alle ferier med mine foreldre, og er egentlig godt fornøyd med det. Spesielt julen er kos å tilbringe hjemme, da hjemmelaget julemat er og blir det beste, og ingen lager like god leverpostei som mamma. Julen er en stille, rolig tid i min familie. Vi er bare oss tre, og det er vi takknemlige for. Vi liker å spise god mat i fred, og å legge puslespill og lese bøker.

Jeg ser frem til julen, og ønsker alle andre en god jul og et godt nytt år!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg