Alyssa Silva – 7 verdifulle leksjoner som vil endre livet ditt

Alyssa er en forfatter bosatt i en rolig, liten by i den minste staten i USA. For noen år siden snublet hun over lidenskapen for å skrive da hun begynte å dele sin personlige historie om å leve med spinal muskelatrofi (SMA) type I gjennom en blogg. Ved å bli personlig og være åpen om hennes prøvelser og triumfer, ønsket hun at verden skulle vite at SMA kan føre til en god kamp, ​​men vi kan alltid kjempe bemerkelsesverdig hardere tilbake. Bortsett fra å skrive, er Alyssa sjef for sosiale medier og har grunnlagt sin egen ideelle organisasjon kalt Working On Walking. 

Vi i FFMU synes dette innlegget nedenfor passer de fleste og ønsker å dele. Innlegget er oversatt til norsk.

Mye har skjedd det siste året, som trengte å skje bak kulissene på denne bloggen for å fullstendig bearbeide alt og lære å komme videre. Og mens jeg lettet tilbake til denne lille bloggen min, tenkte jeg at jeg ville begynne med å dele noen verdifulle lærdommer jeg har lært siden forrige innlegg.

 

Det som er skrevet nedenfor er ikke noe jeg har lært over natten. Det ble lært gjennom prøvelser og trengsler. Og mange av dem.

 

En del av meg vil si at det siste året knuste meg fullstendig, men den andre delen av meg føler meg  skyldig i de tingene som ga mest smerte for det har formet meg til den personen jeg er i dag.

 

Når du leser gjennom dette innlegget, er det med det dypeste håp du alltid husker å vokse gjennom det du går gjennom til tross for utfordringer du måtte møte. Fordi du, vennen, er en bemerkelsesverdig ånd som er i stand til hva som helst.

 

INGEN ØYEBLIKK ER NOENSINNE TROLIG BORTKASTET.

Jeg må minne meg selv mye om dette, spesielt når det blir tøft. Og jeg tror uansett hvor kontroll vi har i livene våre, vil disse ordene alltid være noe som må gjentas. Hver opplevelse, eller øyeblikk, former deg for det neste.

 

Fordi hvert sekund av livene våre kan være et lærbart øyeblikk, men først må vi velge å oppfatte det slik.

 

PERSPEKTIV ENDRER ALT.

Merriam-Webster uttaler perspektiv som et mentalt syn – en enkel definisjon, men det pakker så mye mening og kraft. Og det har ledet meg dit jeg er i dag.

 

I tider med tvil, bekymring eller nederlag har det hjulpet meg å se denne vakre livsgaven jeg har fått tydeligere. I tider med tilfredshet har det lært meg å bli mer takknemlig.

 

Uansett hvor du er i livet ditt, er et enkelt tankeskifte alt det som trengs for å begynne å sette pris på hver liten bit dette livet har å by på igjen.

 

Og hvis du føler deg litt borte i dag som jeg var, håper jeg du husker at du i morges våknet. Du tok dype åndedrag og luktet en kopp kaffe og hentet telefonen, nettbrettet eller den bærbare datamaskinen for å komme hit og lese dette. Du klarer deg bedre enn du tror, ​​lover jeg.

 

Bare husk å ha et lite perspektiv.

 

Gleden og smerte kan sameksistere.

Hvis det er i orden med deg, vil jeg skvette en løgn som vi alle har sagt til oss selv på et tidspunkt en gang for alle: “glede og smerte kan ikke eksistere i samliv.”

 

Vi trenger faktisk ikke å ha et smertefritt liv for å oppleve glede. Ja, smerte er uunngåelig og utenfor vår kontroll, men smerte er også svikefull. Det lokker oss til å tro at vi er uverdige til å finne glede. Den vil at vi skal drømme om slik det føles, å si til oss selv at det ikke er plass til noe annet.

 

Jeg skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid det siste året, ta den gamle meg i skuldrene og slå litt perspektiv inn i henne. Glede er ikke bare en destinasjon du har nådd når du har navigert gjennom den lange og svingete smerte veien.

 

Glede er alltid med deg. Den vil hoppe i passasjersetet i livet ditt, rulle vinduene ned og skru opp radioen mens du rir gjennom smertene.

 

HUSK Å SETTE DEG SELV FØRST.

Ok, tilståelse. Noen ganger gjør jeg feilen å ikke øve på det jeg forkynner når det gjelder dette verdifulle rådet.

 

Når du er i en posisjon til å tjene andre, så givende og ydmykende av en opplevelse det kan være, noen ganger er personen du pleier å overse når du gjør det, deg selv.

 

Jeg var på det stedet i sommer. Hjertet mitt var bare ikke i det. Mellom å ikke føle meg selv og tilbringe mer tid enn ikke på et legekontor, mistet jeg sakte gnisten. Jeg bestemte meg for at det var best for meg å ta en pause fra sosiale medier.

 

Smart trekk, ikke sant? Men det viste seg at kroppen min hadde MYE forskjellige planer for å få litt mening i meg.

 

Du kan lese alt om det her, men i et nøtteskall hadde blodsukkeret mitt uventet sunket så farlig lavt en dag at da jeg ankom akutten, var jeg på grensen til koma. Kroppen min slo livstid den dagen og i ukene som kommer, og mens mitt sosiale medias avvik endte opp med å bli en tid med helbredelse fra et fysisk synspunkt, er det jeg lærte.

 

Lytt til kroppen din når det prøver å fortelle deg noe.

 

Mens blodsukkeret ikke var relatert til det jeg tidligere opplevde, åpnet det øynene for noe jeg hadde dyttet under teppet så lenge. Du kan bare behandle andre så godt du behandler deg selv. For å dukke opp for andre, må du først møte opp for deg selv. Det er her den virkelige magien kan begynne å utfolde seg.

 

Gi ALDRI OPP HÅPET.

I vår hadde jeg en legeavtale på sykehuset med en lang liste med uavklarte spørsmål. Dette scenariet hadde på en eller annen måte blitt min norm, og jeg begynte å miste troen. Kanskje ting ikke kom til å endre seg, tenkte jeg da jeg forlot den avtalen. Det var kanskje ikke verdt å søke svar når det hele tiden gjorde å knuse ånden og la meg føle litt mer beseiret enn før.

 

Disse tankene fortsatte å hjemsøke meg da jeg kom meg ned til kantina for å få en koffeinholdig pick-up, men følte meg fortsatt håpløs og forvirret. Mens jeg ventet på heisen, så jeg tilfeldigvis opp og la merke til at taksteinene ble malt av pasienter på sykehuset. Over meg lå en malt blå flis av noen som heter Riley. Der sto det:

 

ALDRI GI OPP PÅ HÅP, OG DET GIR IKKE OPP PÅ DEG.

 

Gjennom årene har jeg funnet ut at håp i stormløse tider vanligvis er det første som blir brukt. Det er som om vi har en endelig mengde av noe som raskt blir utladet når vi ikke kan forstå det nåværende øyeblikket.

 

Men håpet er alltid til stede så lenge vi velger å aldri gi opp det. Så tro alltid på håp, spesielt på det ukjente. Hold fast i den. La det være din guide gjennom de tingene du blir lei av. Og viktigst av alt, aldri la det gå.

 

Det er leksjoner i meldingene. Tillat meg å begynne med å si noe hver eneste person trenger å høre – inkludert dere alle sammen på baksiden:

 

Dine største leksjoner vil bli lært gjennom dine tøffeste søl. De øyeblikkene der du føler deg håpløs? Du vet .. de der du har trasket deg gjennom gjørmen bare for å få søle sprutet fra en bil som kjører forbi? Noe vakkert skjer i det øyeblikket enten vi velger å se det på den måten eller ikke.

 

Og ofte velger vi det siste. Vi er så programmert å skyve de harde tingene til side at når det blir vevd inn i hverdagen vår, så motstår vi det. Men jeg er her for å fortelle deg å slå tilbake. Skift perspektiv, så finner du leksjonen din.

 

En liten gjørme skadet aldri noen. Det viste oss at vi fremdeles er i stand til å rense oss etter å ha blitt litt rotete.

 

HVIS DU gjør hva du alltid har gjort, får du hva du alltid har fått.

OK, så dette er faktisk et sitat av Tony Robbins, og jeg hadde liksom mitt øyeblikk med denne åpenbaringen ganske nylig. Når det er sagt, føler jeg meg ikke fri til å sitte her og dele noen gode råd som du kan bruke i dine egne liv. Men jeg kan fortelle deg at det er gyldighet i det Tony Robbins sier.

 

I store deler av det siste året tilbrakte jeg fritiden min på å lese bøker om selvhjelp, lurte på internett etter rådspalter og leste omtrent alt jeg kunne legge øynene opp for som ville tjene som et lærerbart øyeblikk i livet mitt. Det føltes riktig. Det var faktisk riktig.

 

Noen ganger tror jeg at de beste mentorene har fingertupper og gir bort et vell av kunnskap gratis. Men her er tingen.

 

Jeg brukte så mye tid på å vente på en osmoselignende forandring der informasjonen skulle suge inn i hjernen min og plutselig rekke over verdenen min at jeg ignorerte det mest åpenbare biten av selvhjelpsråd som finnes.

 

Hvis jeg fortsetter å gjøre de samme tingene og gjenta den samme oppførselen, vil jeg få de samme resultatene. Vi er vaner, men noen ganger vil vanene vi skaper hindre veksten vår.

 

Så jeg antar at du kan si at dette er min erklæring om endring. Jeg er ikke helt sikker på hva det innebærer enda, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Men jeg vet at tiden det er nå.

 

Jeg er klar til å bryte gamle vaner og bli kjent med det ukjente. Jeg er klar til å bli komfortabel i det ubehagelige. Og det er jeg. klar. for endring til å bli min nye vanlige.

Hentet fra alyssaksilva.com

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg