Bli kjent med det nye styret!

Årsmøtet er overstått og vi har nytt styre for perioden 2022/2023! Det blir spennende med ny styreperiode med noen nye ansikter som kanskje sitter på nye ideer og kunnskap! Her kommer en liten introduksjon av oss alle sammen, både de som har vært med en stund, og de helt nye! 

 

Leder

Jeg går nå inn i mitt femte år som styreleder i FFMU, og derfor kjenner nok mange av dere til meg fra før av. Jeg heter Malin, er 28 år og bor i Nittedal. Mye av min tid går til FFMU. Det er alltid noe som kan gjøres, ting som må planlegges, og kreative tanker som bør tenkes for at dere medlemmer skal trives i foreningen. Jeg storkoser meg med dette, og det var også derfor jeg tok gjenvalg nok en gang. Det gleder meg stort å se at medlemmene også ønsket at jeg skulle fortsette. Det er en ære! 

Ansvaret som leder er stort, og det er ikke alltid enkelt å vite hva som er den riktige avgjørelsen når det dukker opp utfordringer. Men det er jo nettopp det som gjør at jeg liker dette. For å utvikle foreningen i riktig retning må vi alltid være åpen for nye ting, og det gjør også at jeg som person utvikler meg. Mine år som leder i FFMU har gitt meg mye. Jeg har lært utrolig masse, og jeg elsker å lære nye ting. Utvikling og vekst er bra for alle. 

Og når jeg nevner ordet “vekst” kan jeg jo også gi en fun fact om meg selv; Jeg har leiligheten min full av planter! Jeg liker at det spirer og gror og lever rundt meg, så det føles svært godt å ha planter overalt. Jeg er også dyrekjær, og har en hund boende hos meg, og tre boende hos mine foreldre og søsteren min. I tillegg har jeg to akvarium og mye lidenskap rundt den hobbyen også. Jeg kan bli litt gira om du prater om riktig fisk med meg. Det gjør meg kanskje sær i noens øyne, men jeg synes det er kult å være litt sær. FFMU, planter, hunder og fisk. Det er mine greier. Det er samtaletemaer jeg lyser opp av og kan prate om i timesvis! Vil du bli bedre kjent med meg må du ikke nøle med å ta kontakt. Jeg liker å bli kjent med medlemmer – og andre også.

 

 

 

Nestleder

Jeg  heter Ingebjørg Larsen Vogt og er nestleder i FFMU. Jeg er 30 år gammel, og bor sammen med min samboer på Lysaker. Jeg har vært med i styret sammenhengende siden 2013 i ulike verv.  Grunnen til at jeg ville ta på meg et styreverv er fordi jeg ønsker å bidra i et felleskap, være åpen og det å være muskelsyk og bli kjent med et miljø der vi kan dele erfaringer og knytte livslange vennskap.

Når jeg ikke jobber med foreningsarbeid, jobber jeg med psykisk helse og selvmordsforebygging på kristetelefon. Jeg er også veldig glad i trening og fysisk aktivitet, der styrketrening og langrennspigging er min store favoritt.. Liker også veldig godt å lage mat, se på serier og slappe av i sofaen med strikketøy eller en god bok.

 

 

 

 

 

Økonomiansvarlig

Mitt navn er Isabell, jeg er 35 år og bor på et lite sted som heter Holum utenfor Kristiansand. Jeg er egentlig født og oppvokst i Nord Norge, nærmere bestemt i og rundt Tromsø, men familie som også har flytta sørover og muskelsykdom gjør at jeg trives utrolig mye bedre på sørlandet.
Jeg er pga min muskelsykdom og andre ting jeg har i tillegg blitt ufør men jeg elsker å finne på ting og jeg elsker å treffe andre mennesker, både nye og gamle kjente. Dette er årsaken til at jeg elsker å være med i styret til FFM, og også grunnen til at jeg takket ja når jeg ble spurt om verv i FFMU. Jeg kan gjøre ting men kan ikke alltid garantere for min dagsform med tanke på søvn, energinivå og hvor mye jeg klarer å få gjort hver dag, og da er det perfekt med styrearbeid, for det er som regel ikke ting du må gjøre klokken 7 om morgenen når du har hatt en dårlig natt. Jeg føler meg nyttig, jeg får brukt hjernen til noen fornuftig og jeg får være sosial samt at mye man får være med på/oppleve er morsomt, spennende, givende og sosialt, og det passer meg ypperlig.
Men når jeg ikke er opptatt med foreningsgreier så har jeg litt andre ting jeg holder på med. Jeg er mor til en gutt som blir 16 år nå i juni, som jeg prøver å lure med på div foreningsgreier når jeg kan hehe, ungt blod er ikke dumt. Jeg er forsåvidt også den der irriterende moren som tror hun fortsatt er kul, men ungdommen er ikke like enig alltid haha. Og jeg er tante til en hel flokk med fine barn, fra noen uker gammel og opp til 10 år, elsker å være med dem ❤
Har ingen dyr selv, men jeg koser og mobber nabokatten min hver dag, men det er kun for å ta igjen altså… Han hopper inn vinduet på soverommet mitt og skremmer meg flere ganger til dagen, og han bare lærte seg å bruke kattedøra så nå er han her titt og stadig.
Jeg er for tiden litt oppslukt med å pusse opp i huset mitt, igjen hehe. I høst tok jeg mitt rom. Nå holder jeg på med stueveggen som jeg driver å maler sort, samt at jeg skal prøve å få lagt sånn møbelvinyl eller hva det heter på kjøkkenet så kjøkkeninnredningen blir sort. Når det er gjort så står gjesterommet og soverommet til sønnen for tur. Mye arbeid, men det må gjøres og det blir også så utrolig fint etterpå. Og jeg er glad i sånn DIY greier.
Er veldig glad i håret mitt, en gang i mnd i et drøyt år bytta jeg farge, jeg hadde fletter. Blå, rosa, pride (denne skal jeg prøve i juni igjen), rød og ja you name it. Men hadde en ulykke med bil i August som ga meg voldsomt hodepine som jeg sliter med ennå og den ble verre etter jeg hadde Covid (delta) i januar. Den er noe bedre men hodet verker hver dag, så jeg har ikke hatt mye fletter i håret siden August dessverre men det må jeg få gjort noe med altså for jeg elsker det!
Og ellers bruker jeg mye tid på snapchat, deler mye på min egen snap hver dag samt at jeg er fast snapper på 2 andre kanaler, de heter på “godt og vondt” og “livet skjer”. Og hvis du vil se på min snap så er jeg rudeballoon, den er ikke for alle da jeg deler en del litt på kanten greier, men jeg syns det er gøy 😉
Åhoy, det var en hel del om meg og litt av det jeg driver med! Men håper vi er over denne pandemien nå, slik at vi kan få mange muligheter til å treffes fremover og være mer sosiale. Og ellers så håper jeg at jeg kan gjøre en god nok jobb for ffmu, og takk for at jeg får gleden av å være med å gjøre litt morsomt med/for og sammen med dere❤

 

2.Styremedlem

Mariell heter jeg og er 28 år. Jeg bor på en øy som heter Ringvassøy, ca 1 time fra Tromsø der jeg opprinnelig er fra. Akkurat nå leier jeg et hus, men er på utkikk etter å kjøpe. Er vell på tide å slå seg til ro tenker jeg. Min samboer er en hund på 2,5 år med navn Loke!

Jeg har i en lengre periode ønsket å ha et verv i styre, men samtidig ikke visst helt hva som passet meg. Når jeg da fikk være vikar i styre fra November 2021 og frem til årsmøte så fikk jeg jo prøvd ut hva det dreier seg om og at det faktisk er noe jeg trives med. Jeg synes det er gøy, jeg har motivasjon og tid og det er spennende å prøve noe nytt.  Derfor valgte jeg å takke ja når jeg ble spurt om verv. Gleder meg veldig til å se hvordan dette året blir sammen med det nye styre!

Min store hobby er hund! Jeg og hunden min trener noe som heter rallylydighet, og har til nå deltatt på 4 konkurranser. Ellers liker jeg å se serier, gå tur, høre på musikk og være sosial. Jeg blir gjerne kjent med flere mennesker, så det er bare å ta kontakt!

 

 

3.Styremedlem

Ingrid, 32 år bor i Tromsø har påtatt meg verv i FFMU fordi jeg ønsker å være med på å arbeide på politisk for å bedre situasjonen til unge med muskelsykdom i Norge. Jeg er også leder i unge funksjonshemmede og er svært politisk aktiv. Jeg jobber med BPA og seksualitet i medvind Assistanse, en del av jobben min er å snakke med unge mennesker som har assistanse om seksualitet. Selv er jeg skeiv, singel ish og elsker å svømme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vara

Mitt navn er Daniel. Jeg er 28 år og kommer fra Mandal. Jeg påtok meg vervet i FFMU fordi det virker spennende å involvere seg i det viktige arbeidet foreningen gjør, og ikke minst fordi det er en fin mulighet til å bli kjent med nye mennesker på.

Til daglig jobber jeg med sosiale medier i et selskap som heter Reinhartsen Media. Det meste av arbeidet foregår på Instagram, og jeg kan derfor ta med meg jobben der jeg selv ønsker. Da jeg er over gjennomsnittet glad i å reise bruker jeg derfor mye av tiden min til å utforske alle verdens kriker og kroker.

Jeg gleder meg til komme i gang med styrevervet, og jeg skal gjøre mitt beste for å hjelpe der jeg kan. Ikke nøl med å ta kontakt om det er noe du lurer på, eller vil jeg skal ta videre til resten av styret. Du finner meg på de fleste sosiale medier!

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg