Månedenes FFMU medlem – Regine Elvevold

For å bli bedre kjent med medlemmene våre ønsker vi i FFMU å pressentere dem!  Dette er månedens medlem for mars: 

 

– Hva heter du og hvor gammel er du?

Jeg heter Regine Elvevold og er 22 år gammel

– Hvilken muskelsykdom har du?

En type mitokondriesykdom som kalles Mitokondriemyopati

– Hvilke interesser og hobbyer har du?

Jeg holder på med en god del svømming, styrketrening, gå tur med hunden min, organisasjonsarbeid og være med venner og familie

– Hvor bor du og trives du der du bor?

Jeg bor i Tromsø og trives svært godt her. Vintrene er lange og vi har veldig mye snø, men jeg har veldig gode hjelpemidler, og jeg har parkering inne i et garasjeanlegg så jeg slipper snømåkingen på morgenen. Det er fint på sommeren i Tromsø og vi har mange fine steder en kan dra å sole seg på og gode turområder. Luften er frisk så det er veldig godt å ta seg en tur ute.

– Har du en favoritt film eller serie?

Ser for tiden ikke på noe, men syntes det er spennende og gøy å følge med på jakten på kjærligheten når det går på tv.

– Hva er det beste du vet å spise?

Jeg er utrolig glad i taco, sushi, pizza og pinnekjøtt. 

– Har du noen håp eller ønsker for fremtiden?

Jeg studerer for øyeblikket juss på UiT så jeg håper på å bestå alle årene, og bli ferdig utdannet jurist. Håper at jeg etter hvert finner meg en kjæreste som jeg kan stifte familie med, og at jeg får tid til å nyte livet ved siden av jobb. Krysser fingrene for at jeg får reise mye når pandemien tillater det. Har også et stort håp om CRPD (konvensjonen for mennesker med nedsatt funksjonsevne) blir inkorporert 9.mars!

Hvis du vil bli bedre kjent med Regine kan du sende en melding til henne på facebook! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg