Månedens medlem: September!

For å bli bedre kjent med medlemmene våre ønsker vi i FFMU å presentere dem!  Dette er månedens medlem for august: 

 

– Hva heter du og hvor gammel er du?

Jeg heter Amalie og er 22 år gammel!

– Hvilken muskelsykdom har du?

I 2020 fikk jeg diagnosen Myasthenia Gravis som er en nevromuskulær sykdom hvor immunforsvaret blokkerer nervesignalene til den tverrstripede muskulaturen.

– Hvilke interesser og hobbyer har du?

Jeg liker veldig godt å gå på fjellturer, stå på slalåm og gå på langrenn om jeg først er i form til det. Når jeg ikke er i form til noe fysisk aktivitet er jeg glad i å se på serier, strikke, bruke tid med kjæresten, venner og familie!

– Hvor bor du og trives du der du bor?

Akkurat nå studerer jeg i Lillehammer, og her stortrives jeg! Kunne ikke slått meg ned her permanent, men en koselig by å studere i med godt studentmiljø.

– Har du en favoritt film eller serie?

Grey’s Anatomy 

– Hva er det beste du vet å spise?

 Taco

– Har du noen håp eller ønsker for fremtiden?

Først og fremst håper jeg naturligvis på at noen kommer opp med en kur for MG. Ellers så håper jeg  at jeg kommer meg gjennom utdanningen min og at jeg til slutt ender opp som psykolog og at helsa er grei nok til at jeg kan gå ut i full jobb!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg