Styrets julefilm favoritter!

Mange av oss har en spesiell film man forbinder med julen, altså en favoritt julefilm. Styret til FFMU består av mange juleelskere, og dette er deres favoritt julefilmer! Kommenter gjerne hvilken julefilm som er din favoritt!

 

Ingebjørg: 

“Jeg elsker polarekspressen. Historien om en liten gutt som tror på julenissen. Og som kan velge hva som helst i gave, men velger en bjelle fordi den ringer kun for dem som virkelig tror.  For meg handler det om at man trenger ikke mye for å få julestemning, så lenge man har troen på noe.”

Polarekspressen (DVD)

Mariell:

“Reisen til julestjernen er min julefilm, siden jeg så den som liten.”

Reisen til julestjernen

Ingrid:

“Happiest season, en vakker kjærlighetsfortelling om som på en god måte portretterer utfordringen ved å komme ut. Jeg hadde aldri en julefilm som portretterte skeiv kjærlighet når jeg vokste opp derfor betyr denne filmen masse for meg.”

Happiest Season (2020) - IMDb

Malin:

“Når det kommer til jul er jeg som en unge. Alt er gøy og koselig! Julegaver (mer glad i å gi enn å få), nisser (i alle fasonger) og full julestemning overalt. Derfor blir mitt tips om julefilm:  “The search for Santa Paws”. Her får man alt man trenger i en film! Noen som ikke tror på jula, noen som elsker jul, en ekte julenisse, snakkende dyr, flotte sanger, og en god dose magisk julestemning. En skikkelig familiefilm til glede for alle! Den ser kanskje teit og barnslig ut, men gi den en sjanse om du liker koselige filmer. Nevnte jeg at det er en Disneyfilm? Hva mer trenger man?!”

The Search for Santa Paws (Video 2010) - IMDb

Tonje:

“Filmen jeg har valgt heter “Love Hard”. Jeg har egentlig mange julefilmer, men i år er dette min nye favoritt. Budskapet i filmen vil jeg si er at man ikke må dømme en person etter hvordan de ser ut. Denne filmen har alle virkemidlene til en god julefilm: romantikk, humor, spenning og en lykkelig slutt! Denne filmen passer også for gutter da den absolutt ikke er klissete, som ofte romantiske julefilmer er. 

Love Hard (2021) - IMDb

Morten:

“En film som minner meg om julen, er “Love Actually”. Jeg liker at den gir meg julestemning, og er veldig uskyldig.”

Love Actually (2003) - IMDb

Kine:

“Tror det må bli “How The Grinch Stole Christmas”. Jeg liker den fordi den veldig fin med tanke på å vise at julen handler om mye mer enn bare ting. Pluss at den er fantastisk morsom.”
Amazon.com: Dr. Seuss' How The Grinch Stole Christmas : Jim Carrey, Jeffrey  Tambor, Christine Baranski, Bill Irwin, Molly Shannon, Clint Howard, Taylor  Momsen, Mindy Sterling, Anthony Hopkins, Ron Howard, Brian Grazer, Ron
Kristina:
“Jeg har mange favoritter, men førsteplass går til Elf. Elf er en fantastisk julefilm, og jeg må se den i løpet av julen. Men for å legge til, må jeg også se Love Actually og Alene Hjemme. Ingen jul uten!”
Stream Elf (2003), Komedie
Hva synes du om styrets julefilm favoritter? Hva er virkelig den beste julefilmen?
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg